Skip to main content
warsztaty kompetencji społecznych dla młodzieży
7 października 2020

warsztaty kompetencji społecznych dla młodzieżyManzana Fundacja Rozwoju Umiejętności Psychospołecznych zaprasza uczniów klas 8 oraz klas 1 szkół ponadpodstawowych na bezpłatne spotkania grupowe poświęcone wzmacnianiu kompetencji społecznych. Zajęcia skierowane są dla młodzieży posiadającej trudne doświadczenia w relacjach rówieśniczych oraz potrzebującej wsparcia w zakresie radzenia sobie ze stresem związanym z egzaminami do szkoły średniej i rozpoczęciem edukacji w nowej szkole.
Uczestnicy podczas spotkań będą ładować akumulatory i zdobywać:
– MOC do budowania relacji,
– MOC do lepszej współpracy z innymi,
– MOC do lepszej komunikacji z innymi,
– MOC do lepszego zrozumienia własnych granic i ich ochrony,
– MOC do budowania poczucia własnej wartości i pewności siebie,
– MOC do akceptacji siebie.

Grupa będzie liczyła 8 osób.

KIEDY: czwartki godz. 17-19 (15, 22, 29 października, 5, 12, 19, 26 listopada, 3, 10, 17 grudnia).

GDZIE: Przestrzeń dla Rodziny, ul. Przy Bażantarni 11 lok. B2 (wejście od ul. Borsuka) Ursynów

REKRUTACJA: Na początek zapraszamy rodziców z dziećmi na spotkania rekrutacyjne. Decyzja o udziale podejmowana jest przez trenerów prowadzących grupę w oparciu o spotkania rekrutacyjne z dziećmi i rodzicami.

ZAPISY: Kamila Broniarek, 608-303-088, kamila@manzana.org.pl

ORGANIZATOR: Manzana Fundacja Rozwoju Umiejętności Psychospołecznych; Przestrzeń dla rodziny.

Spotkania skierowane są do uczniów, którzy:
– mają trudności w nawiązywaniu lub utrzymywaniu relacji rówieśniczych;
– doświadczają silnego stresu podczas egzaminów oraz w momencie wkraczania w nową grupę społeczną;
– potrzebują wsparcia przy rozwijaniu kompetencji społecznych (m.in. związanych z budowaniem relacji, stawianiem granic rówieśnikom lub związanych z rozwiązywaniem konfliktów z innymi);
– doświadczali lub doświadczają odrzucenia, agresji lub przemocy w grupie rówieśniczej.

Projekt składa się z 10 spotkań 2-godzinnych dla stałej grupy uczestników. Dodatkowo fundacja oferuje indywidualne wsparcie psychologiczne dla każdego uczestnika.

W ŁADOWARCE młodzież, pod opieką wykwalifikowanych, doświadczonych specjalistów, w atmosferze pełnej zrozumienia, szacunku i akceptacji, będzie nabywała ważne umiejętności społeczne przydatne w codziennym życiu, m.in.: umiejętności komunikacji bez przemocy, wyznaczania i obrony własnych granic, umiejętności asertywnego odmawiania, budowania i rozwijania poczucia własnej wartości czy radzenia sobie z własnymi emocjami i agresją.

Grupa dla młodzieży jest prowadzona w oparciu o autorski program umiejętności społecznych stworzony na bazie kilkunastoletnich doświadczeń Fundacji w pracy z dziećmi i młodzieżą.

Zajęcia grupowe i indywidualne wsparcie w ramach projektu „ŁADOWARKA” prowadzone jest przez trenerki Fundacji MANZANA, dyplomowane psycholożki i pedagożki, certyfikowane trenerki umiejętności psychospołecznych. Zespół posiada długoletnie doświadczenie w pracy z młodzieżą uwikłaną w przemoc rówieśniczą, zarówno ze sprawcami, jak i ofiarami, w ramach programu „Klasa bez przemocy”, który Fundacja realizuje regularnie od 2008 r.

Udział w projekcie jest bezpłatny dzięki dofinansowaniu Biura Edukacji w ramach projektu „Klasa bez przemocy – program przeciwdziałania przemocy rówieśniczej”.

Projekt współfinansowany przez m.st. Warszawa.

Oprac. na podstawie informacji Manzana Fundacji Rozwoju Umiejętności.
Fot: Warren Wong, Unsplash.com

Zostaw swój komentarz:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mogą Cię zainteresować:

Warsztaty Umiejętności Wychowawczych dla rodziców z Targówka

Zrób to zamiast! Od marzenia do realizacji – program pilotażowy

Nie jesteś sam – pierwsza pomoc psychologiczna dla dzieci i młodzieży

Wideotrening Komunikacji – VIT

The owner of this website has made a commitment to accessibility and inclusion, please report any problems that you encounter using the contact form on this website. This site uses the WP ADA Compliance Check plugin to enhance accessibility.