
Stowarzyszenie Od-Do realizuje 3-letni projekt “Działania na rzecz Młodych Dorosłych 18-26 lat”. W jego ramach uczestnicy mogą bezpłatnie skorzystać z warsztatów, grup wsparcia oraz indywidualnych konsultacji psychologicznych. Oferta skierowana jest do mieszkańców Warszawy.
Celem programu jest poprawa funkcjonowania społecznego młodych dorosłych i zmniejszenie zachowania związanego z używaniem alkoholu i innych środków psychoaktywnych poprzez:
- przeciwdziałanie samowykluczeniu społecznemu;
- nabywanie umiejętności konstruktywnego rozwiązywania problemów;
- nabywanie umiejętności życiowych i społecznych;
- stwarzanie warunków do usamodzielnienia się i wykorzystania osobistych zasobów.
Dlaczego warto?
Program jest tak skonstruowany, by wychodzenie z emocjonalnego kryzysu odbywało się poprzez budowanie poczucia własnej wartości w oparciu o urealniony obraz siebie – własne zasoby i ograniczenia, a także poznanie i przyswojenie strategii działania w różnych sferach życia społecznego, rodzinnego i zawodowego.
Z tego względu łączy formy wsparcia psychologicznego z psychoedukacją i nabywaniem konkretnych umiejętności społecznego funkcjonowania oraz z coachingiem i doradztwem zawodowym. Składa się z trzech metod pracy: grupy wsparcia, warsztatów kompetencji kluczowych i specjalistycznych konsultacji indywidualnych.
Cele i metody pracy oraz obszary wsparcia i edukacji wynikają z fachowej diagnozy potrzeb adresata. Planowany czas i intensywność działań (równoległe uczestniczenie w grupie, warsztatach i kontakcie indywidualnym) poparte są wieloletnią praktyką i doświadczeniem minionych lat realizacji tej oferty oraz efektem w postaci zadowolenia adresatów, które najlepiej wyraża się tym, jak polecają ten program swym bliskim i znajomym.
Nabór do drugiej edycji rozpocznie się w maju 2025 i pozostaje otwarty do czerwca 2026.
Zapisy i więcej informacji:
Stowarzyszenie OD-DO, ul. Młynarska 13 lok. U5, Warszawa. Tel. 22 632 09 09
Projekt realizowany od grudnia 2024 do listopada 2027. Finansowany ze środków m.st. Warszawa.
Mogą Cię zainteresować:

Kobiety romantyzują alkohol w mediach społecznościowych. „Marketing to wie i bezczelnie wykorzystuje”

Dodaj komentarz