Fundacja ITAKA prowadzeni Centrum Wsparcia – całodobową pomoc poprzez telefon, czat i e-mail, skierowaną do osób znajdujących się w stanie kryzysu psychicznego. Telefon 800 70 2222 jest czynny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
Wsparcie jest kierowane do osób, które:
– czują się stale przygnębione,
– nie dają sobie rady z codziennością,
– przeżywają kryzys emocjonalny,
– znajdują się w sytuacji „bez wyjścia”,
– nie radzą sobie ze stresem,
– nie czują motywacji do życia,
– są ofiarą przemocy,
– zamartwiają się o swój stan zdrowia,
– myślą, że „coś z nimi nie tak”,
– nie mogą pogodzić się ze stratą bliskiej osoby.
W Centrum Wsparcia dyżurują psycholodzy gotowi do wysłuchania, zrozumienia i akceptacji. Wskazują oni także odpowiednie placówki w danym regionie kraju, w którym można otrzymać bezpośrednią pomoc. W wyznaczonych godzinach w Centrum Wsparcia pełnią dyżury także specjaliści: lekarze psychiatrzy, prawnicy oraz pracownicy socjalni.
Więcej informacji, m.in. grafik specjalistów, jest dostępny na stronie: https://liniawsparcia.pl/
W ramach Centrum Wsparcia Fundacja ITAKA prowadzi:
– Telefoniczne Centrum Wsparcia: 800 70 2222,
– Bezpłatną linię, która działa 24 godziny przez 7 dni w tygodniu,
– E-mail: porady@liniawsparcia.pl,|
– Stronę www.liniawsparcia.pl,
– Czat.
Zadanie jest finansowane ze środków Ministerstwa Zdrowia w ramach Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016-2020.
Oprac. na podstawie strony www Fundacji ITAKA